Wikia

Header.png

Over Edit

Throne of Lies: Het Online Spel van Bedrog, ook wel "ToL" genoemd, is een online, sociale deductie video game - geïnspireerd door middeleeuwse politiek en het Weerwolf/Mafia genre. Tot wel 16 spelers kunnen achtereenvolgend op PC, Mac, en Linux spelen. Misschien VR. Kickstarter en gesloten alpha wordt verwacht te beginnen tussen het vierde kwartaal van 2016 en het eerste kwartaal van 2017.

Dit spel heeft op dit moment een live Kickstarter begonnen vanaf 9 Januari, 2017.

Live Chat: https://discord.gg/gvNbRSB

Doel van het Spel Edit

Afhankelijk van in welke factie jouw klasse zit, is het objectief van het spel om de andere facties (teams/bondgenootschappen) te elimineren of om te overleven.

Hoe te Spelen (Snelle start) Edit

Verraders, ook wel De Zwarte Roos genoemd, worden verdacht van het smeden van plannen tegen het kasteel. De trouwe mensen van De Blauwe Draak factie moeten uitzoeken wie er Verraad heeft uitgevoerd door het gebruiken van sociale deductie en aanwijzingen.

Het spel is simpel: Vermoord de slechteriken (De Zwarte Roos factie) vóór dat ze de goede spelers (De Blauwe Draak) doden: Doden of dood gaan, maar je moet wel de juiste doden.

In de nacht, zullen de slechteriken (De Zwarte Roos) in het algemeen de goede spelers (De Blauw Draak factie) doden of verstoren: Deze spelers kunnen andere spelers vermoorden in de nacht door het gebruik van hun nacht vaardigheden. De Zwarte Roos facties zullen in de nacht kunnen praten en kunnen elkaar leren kennen.

Aan de andere kant, in de nacht, zullen de goede spelers (De Blauwe Draak factie) proberen te onderzoeken, verdedigen of andere te ondersteunen, met een paar geselecteerde die in staat zijn om te doden. Zij zullen proberen te bepalen wie een vriend en wie een vijand is door middel van onderzoek. De meeste goede spelers zullen niet in staat zijn om met elkaar te praten in de nacht. De goede spelers, hoewel ze in aantallen De Zwarte Roos overtreffen, weten niet wie wie is.

Gedurende de dag, zullen de spelers uitvinden wie er vermoord was de vorige nacht en zullen dit bespreken. Zij zullen aanwijzingen (en ook nep aanwijzingen gemaakt door De Zwarte Roos) brengen op de tafel en door het gebruik van sociale deductie zal de discussie tot een verdachte uitkomen. Om hun te helpen zal elke speler een dag vaardigheid hebben dat de discussie zal helpen. Aan het einde van de dag, zal de speler die is verkozen tot verrader, geëxecuteerd worden - Het is jouw taak om de juiste mensen te executeren.

Natuurlijk heeft het spel meer te leren: Vaardigheden, unieke klassen, Neutrale facties en een Cult factie dat het spel leuker zal maken. Leer meer hierbeneden!

De vier facties? Edit

In dit spel is elke speler tot een van de vier facties toegewezen.

1. Blauwe Draak (Goed): De Blauwe Draak hun doel is het verslaan van de Zwarte Roos, Cult, en elke neutrale persoon die tot doel heeft om hun te vernietigen. De Blauwe Draak moet vertrouwen op onderzoekende klassen en hun verstand om de vijand te vinden. Alleen een paar Blauwe Draak klassen zijn geschikt om te doden, dus de Blauwe Draak zal gewoonlijk moeten vertrouwen op de executies overdag om het kwade uit de weg te ruimen. De Blauwe Draak overtreffen elke factie in aantallen, maar ze weten niet wie wie is en kunnen 's nachts niet communiceren.

2. Zwarte Roos (Slecht): De Zwarte Roos hun doel is het verslaan van de Blauwe draak, Cult, en elke neutrale persoon die tot doel heeft om hun te vernietigen. De Zwarte Roos is in de minderheid, maar ze kennen elkaar en kunnen 's nachts communiceren.

3. Neutraal: Sommige Neutrale klassen moeten alleen maar overleven tot het einde van het spel. Andere Neutrale klassen hebben een unieke doelstelling. Neutrale factie leden kunnen 's nachts niet communiceren.

4. Cult: De Cult's hun doel is het verslaan van de Blauwe Draak, Zwarte Roos, en elke neutrale persoon die tot doel heeft om hun te vernietigen. De cult zal alleen maar beginnen met De Cult Leider. De Cult Leider zal de vaardigheid hebben om de meeste Blauwe Draak en Neutralen in hun factie te werven. Alle Zwarte Roos leden zullen immuun zijn voor het converteren naar de Cult. Cult leden kunnen 's nachts communiceren met elkaar.

Wat is er Speciaal aan? Edit

Throne of Lies is niet zoals andere sociale deductie spellen. Het spel heeft twee belangrijke mechanieken.

In het begin van het spel, zal een speler De Koning worden, en toegewezen tot een willekeurige factie (elk). De Koning heeft de macht om het spel te manipuleren met extra stemmen en de bekwaamheid om het resultaat te verbieden. De koning is gevaarlijk voor de tegenovergestelde factie, zo gevaarlijk dat iedereen die zich verzet tegen hem, hem zal proberen te vermoorden. Als de moord succesvol is, wordt er een zelf-nominatie proces geopend om de volgende koning te vinden. Koninklijken kunnen in eerste instantie naar voren stappen om de koning te vervangen, gevolgd door de niet-Koninklijken.

  • De Zwarte roos en De Cult facties hebben de macht om te Converteren. Of de Cult of de Zwarte Roos facties zullen generen -- als de Cult actief is, zal je de Zwarte Roos niet zien en omgekeerd.

Elke held heeft een goede oude standaard schurk nodig en Throne Of Lies is geen uitzondering -- eigenlijk zijn er twee. Elk spel zal of De Cult of De Zwarte Roos facties generen:

  1. De Zwarte Roos begint met De Huurmoordenaar en Het Meesterbrein. De Huurmoordenaar zal de persoon zijn wie de moord uitvoert terwijl Het Meesterbrein de persoon zal zijn die converteert. Het Meesterbrein heeft de mogelijkheid om andere spelers in de Zwarte Roos te brengen en dat is waar het plezier begint.

Het Meesterbrein heeft de mogelijkheid om andere spelers in de Zwarte Roos factie te brengen. Dit is mogelijk sinds de maximale grootte van De Zwarte Roos is drie personen. Als Het Meesterbrein succesvol een speler heeft geconverteerd, zal de speler de Zwarte Roos ondersteunen. Naast dat, zal de nieuwe speler een nieuwe klasse krijgen. De nieuwe klasse is een kloon (maar niet precies hetzelfde) van hun originele klasse.

Als de Huurmoordenaar dood gaat, zal het geconverteerde lid de nieuwe Huurmoordenaar worden. Maar Het Meesterbrein kan niet vervangen worden.

  1. De Cult begint met De Cult Leider en een willekeurige Cult lid type. De Cult Leider kan ook Converteren, alhoewel de geconverteerde klasse gebaseerd is op het doelwit zijn type, in tegenstelling tot klasse. Er zijn ook geen grenzen voor hoeveel leden geconverteerd kunnen worden tot de Cult klasse.

Type KlasseEdit

Er zijn 7 typen om te helpen een klasse te begrijpen zonder hun vaardigheden te lezen:

Killer-Type.png
Doder = Een persoon met deze klasse kan leden van andere facties doden.
Offensive-Type.png
Offensief = Een persoon met deze klasse kan offensieve capaciteiten en technieken gebruiken om zijn vijanden te storen.
Investigative-Type.png
Onderzoeker = Een persoon met deze klasse kan andere onderzoeken, waardoor er aanwijzingen over hun klasse/factie/type wordt getoond.
Social-Type.png
Sociaal = Een persoon met deze klasse gebruikt zijn spreek en sociale capaciteiten om het spel voort te zetten.
Special-Type.png
Speciaal = Sommige klassen zijn uniek, zoals De Koning of Het Meesterbrein, die op geen enkel ander type invult.
Support-Type.png
Ondersteunend = Een persoon met deze klasse steunt en verdedigt andere door het genezen of het machtigen van andere klassen.
Wildcard-Type.png

Joker = Een persoon met deze klasse is een zelf-geïnteresseerd persoon die alleen zichzelf ondersteunt.

Klassen Edit

#
Factie
Naam Klasse
Type
Geconverteerd (Cult)
Geconverteerd (Zwarte Roos)
Geconverteerd Type
Uniek?
1 Willekeurig Koning Speciaal Immuun Immuun - Uniek
2 Blauwe Draak Rechtbank Tovenaar Ondersteunend Ritualist Wijze Offensief -
3 Blauwe Draak Butler Offensief Invoker Knecht Sociaal -
4 Blauwe Draak Ridder Doder Invoker Uitvoerder Doder -
5 Blauwe Draak Toeschouwer Onderzoeker Zoeker Nachtwacht Onderzoeker -
6 Blauwe Draak Edelman Sociaal Apostel Verrader Edelman Sociaal -
7 Blauwe Draak Paladijn Doder Immuun Immuun - -
8 Blauwe Draak Arts Ondersteunend Ritualist Drogist Offensief -
9 Blauwe Draak Priester Ondersteunend Immuun Zielvanger Onderzoeker Uniek
10 Blauwe Draak Prins Doder Immuun Immuun - Uniek
11 Blauwe Draak Prinses Onderzoeker Zoeker Verrader Prinses Onderzoeker -
12 Blauwe Draak Psychic Sociaal Apostel Goochelaar Sociaal -
13 Blauwe Draak Sheriff Onderzoeker Immuun Immuun - Uniek
14 Blauwe Draak Huurmoordenaar Doder Immuun Immuun - Uniek
15 Blauwe Draak Meesterbrein Speciaal Immuun Immuun - Uniek
16 Neutraal Alchimist Ondersteunend Immuun Immuun - -
17 Neutraal Dwaas Joker Immuun Immuun - -
18 Neutraal Huurling Ondersteunend Ritualist Huurling Ondersteunend -
19 Neutraal Zielenvergaarder Doder Immuun Immuun - -
20 Neutraal Bezitter Doder Immuun Immuun - Uniek
21 Cult Cult Leider Speciaal Immuun Immuun - Uniek
22 Cult Apostel Sociaal Immuun Immuun - -
23 Cult Invoker Offensief Immuun Immuun - -
24 Cult Ritualist Ondersteunend Immuun Immuun - -
25 Cult Zoeker Onderzoeker Immuun Immuun - -

Normale Game ModusEdit

In de normale game modus zijn er acht tot tien spelers lid van de Blue Dragon. De Blue Dragon zal, in de normale game modus, gegarandeerd de volgende klassen genereren: Sheriff, Prins en Arts. De Zwarte Roos zal de Huurmoordenaar en Het Meesterbrein genereren. Spelers die niet tot de eerste twee facties toegewezen zijn, zullen een neutrale speler zijn met een kleine kans op in de Cult zijn.

Game Fasen/Stromen Edit

ToL gameplay bestaat uit twee fasen: Dag en nacht. Het spel begint bij de nacht fase, gaat verder met de dag fase, gaat terug naar de nacht fase, enzovoorts. Het spel zal in dit soort lus blijven spelen totdat een factie gewonnen heeft.

Begin van het Spel:

Het is mogelijk voor de speler om een gebruikersnaam voor dat spel en toegewezen klasse, te maken. Alleen de speler weet zijn eigen klasse. De spelers zullen geïntroduceerd worden aan elkaar. In toevoeging op dat, zal er een speler toegewezen worden tot Koning. De Koning zal toegewezen worden tot een niet-Cult factie. Iedereen weet wie De Koning is, maar alleen De Koning weet zijn echte factie. Na een kleine dialoog zal elke speler terug keren naar zijn eigen kamer en het spel gaat over naar de nacht fase.

Nacht:

Edelman klassen, Cultist en leden van de Zwarte Roos hebben de mogelijkheid om met andere geselecteerde leden te praten, terwijl andere spelers de nacht stilletjes passeren. Spelers die hun klasse vaardigheid gebruiken, hebben nu de mogelijkheid om nacht acties uit te voeren. Sommige nacht acties zullen spelers de mogelijkheid geven om te onderzoeken, sommige zullen de spelers de mogelijkheid geven om te verdedigen, terwijl andere de mogelijkheid krijgen om te doden. Nacht acties die opgenomen zijn tijdens de nacht fase, zullen alleen gedaan worden aan het einde van de nacht fase. Spelers zullen op de hoogte gesteld worden van bepaalde nacht acties tegen hun. Sommige vaardigheden hebben prioriteit over andere. (Bijvoorbeeld, De Huurmoordenaar probeert de Butler te vermoorden en tegelijkertijd probeert de Butler de Huurmoordenaar te bezetten. De Butler's actie zal eerst uitgevoerd worden, dus de Huurmoordenaar wordt bezet, zodat hij de Butler niet kan doden).

Dag:

De dag fase begint met het tonen van de niet overlevende van de nacht fase. De klasse van de gevallen zullen getoond worden, samen met hun in-spel dagboek en het overlijdensbericht.

Als De Koning het niet heeft overleefd, zal een zelf-nominatie proces beginnen om zijn vervanging te vinden. Koninklijke klassen krijgen de mogelijkheid om naar voren te stappen om De Koning te vervangen. Als alleen één Royaal naar voren stapt, wordt deze Royaal de Koning. Als er twee Royalen naar voren stappen, zal een stembiljet voor de volgende Koning tussen de twee kandidaten openen. Als er geen Edelman naar voren stapt, zal nog een zelf-nominatie proces de volgende dag openen. Als er geen kandidaat is na twee achtereenvolgende proces van zelf-nominatie zal een stofzuiger van kracht plaats vinden, waar er geen Koning voor de rest van het spel zijn.

Na de vervanging van de koning, of als de koning het overleefd heeft, zal een discussie om spelers te verdenken, starten. Om voorgang in de discussie te boeken, kunnen spelers hun klasse dag vaardigheid stiekem gebruiken. Dag vaardigheden zullen typisch gelijk activeren bij activatie en elke speler kan alleen een dag-vaardigheid per dag gebruiken. Om spelers zelfs verder te helpen, zal er een in-spel wiki verschijnen om te helpen met het deductie proces. Tijdens de beschuldiging, als een speler overtuig is, kan een speler stemmen op hun verdachte. Als een speler meer dan de helft van de stemmen heeft, zal er een verhoor tegen de speler gehouden worden. Als de verdachte als schuldig is gekozen, zal hij worden geëxecuteerd. De eerste speler die hem heeft beschuldigd zal de eer krijgen om hem te executeren. Het wapen van de beschuldiger zal een rij van methodes van executie verschijnen.

Ben je dood?

De Doden zullen de mogelijkheid krijgen om vanaf de begrafenis toe te schouwen. Zij kunnen niet praten met de levende, met uitzondering van een paar klassen (soms door het gebruik van een vaardigheid).

Dode spelers kunnen nog steeds winnen als hun overwinning's conditie is voldaan. "Mini games" voor doden komen binnenkort.

Verhaallijn Edit

Throne of Lies heeft een verhaallijn, geordend naar datum vrijgegeven:

  1. Het Kasteel
  2. De Goede Koning
  3. De Corrupte Koning
  4. Waar is mijn kleur..? Een Dwaas zijn verhaal
  5. De Samenzwering
  6. De Bijeenkomst

Geïnspireerd door Edit

Verschijningen Edit

Externe Links Edit

Vertalingen Edit

Als het menu bovenaan niet werkt, probeer een van deze:

Partner Social Deduction Games Edit

Heist Gone Wrong Wikia Edit

A Heist Gone Wrong is an online multiplayer game for 4 to 6 people about bluffing and deception. It is based on One Night Ultimate Werewolf. A bank robbery doesn't go as planned, and the Robbers mix in with innocent bystanders. Your goal is to figure out who the Bank Robbers are and arrest one, or to survive as the Bank Robber, depending on your role.

Camp Cadaver's Wikia Edit

Camp Cadaver is inspired by well known tropes from 1980s slasher films. Become a hero and try to survive, or secretly destroy the camp as a villain or psycho. Includes over 60 roles and 200 cosmetic options to ensure every round is different and filled with mayhem. Options include playing with a reduced role list for easier deduction, fast or long play, and much more. Rounds accomidate 5 - 15 players.

Around Wikia's network

Random Wiki